Головна » Статті » Мої статті |
Змінився
час, змінюються і вимоги до людини, її освіченості. Даючи базові знання студентам
з спеціальності в технікумі, треба навчити підлітка вчитися упродовж життя,
використовувати здобуті знання у практичному житті. Сьогодні у педагогічній науці яскраво заявляє про себе
особистісно орієнтований підхід, який забезпечує створення нових механізмів
навчання і виховання та ґрунтується на принципах глибокої поваги до
особистості, самостійності особи, врахування індивідуальності. Сучасні
вимоги до формування цієї освітньої технології визначалися у дослідженнях В.О.
Сухомлинського, Я.Ф. Чепіги, І.Д. Беха, О.Я. Савченко, О.М. Пєхоти та ін. Чому саме
зараз особистісно орієнтований підхід визначають як прогресивну і сучасну
технологію? На мою думку, відповідь на
запитання в слідуючому: ·
звернення до
особистісно-зорієнтованого навчання як нової філософії освіти зумовлене кризою,
в якій опинилася українська освіта в цілому і ВНЗ зокрема —
складник світової освітньої системи. ·
причина
кризи — невідповідність нинішньої освіти вимогам постіндустріального
(інформаційного) суспільства до рівня освіченості особистості: студент має
здобути не просто знання, вміння й навички, та грунтовані на них та на досвіді,
цінностях, нахилах компетентності: соціальні — здатність до співпраці,
мобільність, комунікативність та ін.; мотиваційні— здатність до
постійного навчання, прагнення життєвого успіху, внутрішня мотивація
діяльності, вміння робити власний вибір та ставити особисті цілі тощо; функціональні
— мовна, технічна, наукова компетентності, вміння, використовуючи різні
джерела інформації, здобувати знання й оперувати ними (Див.: Стратегія
реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. — К.: К.І.С.,
2003. — С.13-41). Відповісти на виклик часу має
саме особистісно -зорієнтоване навчання, яке "надає кожному, спираючись на
його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності і суб'єктний досвід,
можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності..."
(С.Подмазін); "створює умови для повноцінного виявлення і,
відповідно, розвитку особистісних функцій суб'єктів освітньбго процесу"
(В.Сєриков). Особистісно
орієнтований підхід має суттєво гуманізувати навчально-виховний процес,
наповнити його високими морально-духовними переживаннями, утвердити принципи
справедливості і поваги, максимально розкрити потенційні можливості дитини,
стимулювати її до особистісно розвивальної творчості. Повний текст із призентацією і розробкою заняття можеш отримати, якщо звернешся і вкажеш свою адресу. | |
Переглядів: 535 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |