Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Особистісно - орієнтоване навчання

Змінився час, змінюються і вимоги до людини, її освіченості. Даючи базові знання студентам з спеціальності в технікумі, треба навчити підлітка вчитися упродовж життя, використовувати здобуті знання у практичному житті.

Сьогодні у педагогічній науці яскраво заявляє про себе особистісно орієнтований підхід, який забезпечує створення нових механізмів навчання і виховання та ґрунтується на принципах глибокої поваги до особистості, самостійності особи, врахування індивідуальності.

Сучасні вимоги до формування цієї освітньої технології визначалися у дослідженнях В.О. Сухомлинського, Я.Ф. Чепіги, І.Д. Беха, О.Я. Савченко, О.М. Пєхоти та ін.

Чому саме зараз особистісно орієнтований підхід визначають як прогресивну і сучасну технологію?

На мою думку, відповідь на запитання в слідуючому:

·                звернення до особистісно-зорієнтованого навчання як нової філософії освіти зумовлене кризою, в якій опинилася українська освіта в цілому і ВНЗ зокрема   — складник світової освітньої системи.

·                причина кризи — невідповідність нинішньої освіти вимогам постіндустріального (інформаційного) суспільства до рівня освіченості особистості: студент має здобути не просто знання, вміння й навички, та грунтовані на них та на досвіді, цінностях, нахилах компетентності: соціальні — здатність до співпраці, мобільність, комунікативність та ін.; мотиваційні— здатність до постійного навчання, прагнення життєвого успіху, внутрішня мотивація діяльності, вміння робити власний вибір та ставити особисті цілі тощо; функціональні — мовна, технічна, наукова компетентності, вміння, використовуючи різні джерела інформації, здобувати знання й оперувати ними (Див.: Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. — К.: К.І.С., 2003. — С.13-41).

 

Відповісти на виклик часу має саме особистісно -зорієнтоване навчання, яке "надає кожному, спираючись на його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності і суб'єктний досвід, можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності..." (С.Подмазін); "створює умови для повноцінного виявлення і, відповідно, розвитку особистісних функцій суб'єктів освітньбго процесу" (В.Сєриков).

Особистісно орієнтований підхід має суттєво гуманізувати навчально-виховний процес, наповнити його високими морально-духовними переживаннями, утвердити принципи справедливості і поваги, максимально розкрити потенційні можливості дитини, стимулювати її до особистісно розвивальної творчості.

Повний текст із призентацією і розробкою заняття можеш отримати, якщо звернешся і вкажеш свою адресу.

Категорія: Мої статті | Додав: narsem (07.04.2012)
Переглядів: 571 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]